תיאום הורי

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

תיאום הורי משמש במצב בו שני ההורים הגרושים רוצים בגידול משותף של ילדיהם

תאום הורי

ההורים מעוניינים להשיג את טובת הילד ועם זאת הם נתקלים לא פעם באי-הסכמות ביניהם, ויכוחים וקונפליקטים אשר נוגעים בדרך לגידול הילדים, כאשר הם חיים בנפרד ומתקשים ליישם את ההסכמות אליהן הגיעו בהסכם הפרידה/הגירושין.

תפקידו של המתאם בין ההורים

המתאם תפקידו הוא לגשר בין ההורים כאשר יש ביניהם אי הסכמות. ההורים עצמם קובעים את המסגרת של התיאום וכיצד הם משתתפים בה והם אלו אשר קובעים את הסמכויות של המתאם. ישנם הורים אשר יחליטו כי למתאם יש אפשרות להטיל וטו על החלטות מסוימות ויש שיחליטו שתפקידו הוא רק לגשר בין הצדדים. המטרה של המתאם היא להוביל תהליך בו הקונפליקטים בין שני הצדדים פוחתים, לסייע ולהוביל את ההורים לתקשורת טובה יותר ולשפר את היחסים של כל אחד מהצדדים עם הילדים. חשוב לציין כי התיאום בין ההורים נועד בעיקרו למען הילדים והוא אינו עוסק בבעיות שהיו בעבר במערכת הזוגית אלא אך ורק בנושאים אשר קשורים בגידול הילדים.

טובת הילדים לפני הכל

טובת הילדים היא לפני הכל, גם כשההורים מתגרשים. לכן, על מנת ליצור מערכת יציבה לעתים יש צורך בעזרה מקצועית. תיאום הורי מאפשר להורים לגדל את ילדיהם בשיתוף פעולה ולגשר על הסכסוכים אשר עולים מדי פעם, בעזרתו של בעל מקצוע מומחה שרואה באופן אובייקטיבי את טובת הילדים ועוזר להורים בכך. תיאום הורי הינו הליך אשר פותח בארצות הברית על ידי מכון CPI  ופועל שם כבר תקופה ארוכה בהצלחה רבה. מאז, כבר כמה שנים שהורים גרושים רבים נעזרים בהליך זה בהצלחה מרובה ברחבי הארץ. המטרה היא ליישם את הסכם הגירושין בצורה טובה ולשפר את התקשורת בין ההורים הגרושים לטובתם של הילדים המשותפים ולצמצום הפגיעה בהם מתהליך הגירושין למינימום האפשרי.

מתי יש לפנות להליך של תיאום הורי?

תיאום הורי הינו הליך אליו פונים רק לאחר סיום התהליך המשפטי של הגירושין, לאחר שכבר יש לבני הזוג החלטה משפטית בנושא האחריות ההורית, זמני השהייה עם הילדים וכל הכרוך בכך. הורים אשר מתקשים לקיים את ההחלטות המשפטיות הנוגעות לענייני הילדים, ולא מצליחים ליישם אותן, מומלץ להם לפנות לגורם מקצועי אשר יסייע להם ויימנע מהם ומילדיהם קושי מיותר. במידה והם לא יעשו זאת מרצונם החופשי, בית המשפט יכול להכריח אותם לפנות לטיפול כזה, על פי החלטתו. חשוב לדעת כי לא מדובר בהליך משפטי, אלא סיוע מקצועי להורים לתקשר ביניהם בצורה טובה ומכובדת יותר, מבלי לתת למשקעי העבר להשפיע עליהם בעת קבלת החלטות שונות ויישום החלטות קודמות הנוגעות לילדים המשותפים.

מי יכול לקיים הליך של תיאום הורי?

בכדי לקיים הליך של תיאום הורי מקצועי, האדם חייב להיות בעל מקצוע בתחום. עליו לענות על הדרישות הבאות:

  • – הוא חייב להיות מטפל או מגשר מוסמך.
  • – הוא חייב להיות בעל ניסיון בטיפול במקרים מורכבים או משפחות בעלות קונפליקטים  

   מורכבים ומסובכים.

  • – הוא חייב להיות בעל הבנה עמוקה בתחום ובעל ראיה מערכתית.
  • – הוא חייב להיות בעל ידע בטיפול בילדים ובעל ניסיון בטיפול בילדים להורים גרושים.
  •  – הוא חייב להיות בעל הכשרה בתחום התיאום ההורי.

רק אנשי מקצוע העונים על כל הדרישות הללו יכולים להעניק שירות מקצועי ולעסוק בתחום זה.

השאירו תגובה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן